تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

مثبت اندیشی و موفقیت

افراد مثبت اندیش به دنبال سلامتی و موفقیت هستند. آنها مسیر رسیدن به موفقیت را به درستی  پیش بینی می کنند، چون ذهن آنها آزاد است. آنها معتقد هستند که می توانند بر هر مانع و دشواری پیروز شوند.


داشتن اندیشه مثبت یک شیوه تفکر است که همه افراد آن را باور ندارند. بعضی آن را باور دارند و از آن در تمامی مراحل زندگی خود استفاده می کنند، البته تا جای که امکان داشته باشد. اما افرادی نیز هستند که باور های منفی خود را افزون تر کرده تا جایی که دیگر امیدی برای زنده بودن وجود نداشته باشد.

در عین حال افراد زیادی در راستای این شیوه تفکر، یعنی مثبت اندیشی در حال حرکت هستند. و اعتقاد راسخی به اثربخشی این تفکر دارند.

این اندیشه و شیوه تفکر در اکثر جوامع محبوب شده و مردمان زیادی مطالعه ها و پژوهش های بسیاری در این رابطه انجام داده اند. تفکر مثبت در مراکز آموزشی تدریس می شود و همایش های زیادی در این رابطه انجام می گیرد.


داشتن شیوه تفکر مثبت، فراتر از آن است که ما فقط بگویم که مثبت اندیش هستیم. ما باید در همه موارد نگرش مثبت داشته و جهان را بهتر و کامل تر بنگریم تا با این شیوه موفقیت خود را تضمین کنیم.

در این قسمت داستان دو کودک را برای شما نقل می کنم که ارتباط مستقیمی با مثبت اندیشی دارد. تعدادی روانشناس دو کودک را انتخاب کردند و به دو مکان مختلف در یک قصر بردند. یکی در برج قصر و در بهترین شرایط با تعداد زیادی اسباب بازی و دیگری را به اصطبل اسب بردند در بدترین شرایط.

فردا به دیدار آنها رفتند و کودک اول که در برج بود را دیدن که شدیدا در حال گریه بود. بعد به دیدار کودک در اصطبل رفتند و وی در حال شادی کردن پیدا کردند.

از اولی پرسیدن چرا گریه می کنی گفت: می ترسم که باتری اسباب بازی ها تمام بشود. از دومی پرسیدن چرا شادی، گفت اینجا اصطبل است و قرار است اینجا اسب بیاید.

این داستان نشان می دهد که اگر نگرش مثبت یا تفکر مثبت داشته باشید حتی اگر هم در اصطبل باشید موردی پیدا خواهید کرد که شادتر باشید. و اگر افکر منفی داشته باشید حتی اگر در قصری باشید که تمام امکانات را داشته باشد باز موردی پیدا خواهید کرد برای ناراحت شدن.


منبع : تفکر مثبت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد