تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

چگونه به خودمان باور داشته باشیم؟

باور به خود مهمترین چیز برای رسیدن به موفقیت در زندگی همه ماست. همچنین اعتماد به نفس شرط لازم برای انجام اقدامات گسترده است.

شما باید به توانایی ها، مهارت ها و علایق خود ایمان داشته باشید. می توان گفت که اعتقاد، ویژگی اصلی یک رهبر نمونه است، زیرا همین اعتماد به نفس است که باعث می شود با اطمینان دیگران را مدیریت کرده و به آنها انگیزه بدهیم. برای رشد و توسعه خودباوری در درون خود، به یک استراتژی هدفمند نیاز داریم.

برای رسیدن به قله باید بتوانیم افکار و احساسات خود را کنترل کنیم، عاشق خود شویم و اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم.
10 راهکار برای داشتن خودباوری و اعتماد به نفس


در ادامه مقاله 10 نکته وجود دارد که پیشنهاد می کنم با دقت مطالعه کنید و سعی کنید از این به بعد به آنها عمل کنید تا کم کم باورتان نسبت به خودتان بیشتر شود و وقتی این قدرت را داشتید به شما اطمینان میدهم که وجود دارد. چیزی که مانع رسیدن به اهداف شما می شود شما نخواهید بود.برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید دوره آموزشی مهندسی ذهن مراجعه کنید.

تغییر نگرش

اساساً منظور از جمله خودباوری این است که به این نتیجه برسید که تنها شما عامل اصلی موفقیت خود هستید و اینجاست که قدرت خود را درک می کنید. البته باور به خود به این معنا نیست که همیشه در همه چیز بدون وقفه موفق خواهید شد، بلکه به این معناست که می توانید به سرعت بر هر شکستی غلبه کنید. شما باید دیدگاه خود را نسبت به شکست تغییر دهید.

از بین بردن باورهای محدود کننده

پرسیدن اینکه چگونه می توانیم به خودمان ایمان داشته باشیم، دری را برای پرسیدن یک سوال عمیق تر باز می کند. در وهله اول چه چیزی باعث این احساسات می شود؟

احساسات منفی مانند شک به خود یا ترس و اضطراب عمیقاً با نظراتی که ما در مورد خود بر اساس تجربیات زندگی خود داریم مرتبط هستند. گاهی اوقات به خود می گوییم وقت آن رسیده که باورهای منفی و محدود کننده را با باورهای مثبت و قدرتمند جایگزین کنیم. اما گفتن این کار بسیار ساده تر از انجام آن است.
اما نگران نباشید زیرا در نهایت این امکان پذیر است. لازم نیست از این به بعد افکار محدود کننده داشته باشید. راه درست این است که کم کم شروع کنیم و برای رسیدن به هدف به سمت هدف گام برداریم. یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن باورهای محدود کننده، تمرکز بر گفتگوهایی است که با خودمان داریم. منظورم همان کلمات و صداهایی است که وقتی کاری را انجام می دهیم یا از خود سوال می پرسیم در ذهنمان پخش می شود.

با توجه به نتایج تحقیقاتی که تاکنون به دست آمده است، انجام این کار بر افکار منفی و محدود کننده ای که ما را از رسیدن به موفقیت و آرامش باز می دارد غلبه می کند.روح و روان و حتی گفته می شود که باعث افزایش طول عمر می شود. از این به بعد اگر صدای منفی در ذهن شما پخش شد، صدای مثبت را جایگزین آن کنید.

عشق ورزیدن به خودتان

دوست داشتن خود اساس خودباوری است. اگر خودت را دوست نداشته باشی چگونه میتوانی خودت را باور کنی و اگر خودت را نشناسی چگونه می توانی خودت را دوست داشته باشی؟

برای اینکه بتوانید اعتماد به نفس واقعی را تجربه کنید، باید بدانید چگونه خودتان را دوست داشته باشید. ارزش های خود را بشناسید و به آنها افتخار کنید. نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و برای بهبود آنها تلاش کنید.
 
برنامه روزانه سالم

برای اینکه با قدرت واقعی و شخصی خود ارتباط برقرار کنید، باید روتین های جدیدی را شروع کنید. به شما پیشنهاد می کنم مدیتیشن را در لیست کارهایی که باید هر روز انجام دهید قرار دهید.

ثابت شده است که اثرات مدیتیشن اضطراب را کاهش می دهد و به شما کمک می کند تا روی توانایی های اصلی خود تمرکز کنید. همچنین، تجسم را به لیست کارهای ضروری خود اضافه کنید و آن را به یک روال تبدیل کنید.

تجسم اهداف توسط همه از مایکل فلپس گرفته تا جیم کری استفاده می شود زیرا واقعا کار می کند. یک چیز مثبت مانند مثال های بالا پیدا کنید، سپس آن را به یک روال تبدیل کنید و تغییرات خوبی را در زندگی خود مشاهده کنید.

از اطرافیانتان قدرت بگیرید

یادگیری نحوه ایجاد خودباوری مانند یک مسابقه با فراز و نشیب های فراوان است، بنابراین برای سفر در این راه به سوخت و انرژی کافی نیاز داریم. برای تقویت اعتماد به نفس و خودباوری، اطراف خود را با کسانی احاطه کنید که به شما اعتماد دارند و از شما حمایت می کنند. این قانون جذب است. افرادی را پیدا کنید که شما را بالا ببرند، نه اینکه شما را از جایی که هستید پایین بیاورند.

به ذهن خود انرژِی و غذا بدهید

قانون جذب فقط این نیست که با چه کسی معاشرت می کنید. این در مورد نحوه تغذیه ذهن خود، چیزهایی است که در طول روز می خوانید و تماشا می کنید. باید به ورودی های ذهن خود توجه کنید. وقتی چیز خوبی به او می دهید، خروجی از طرف من مثبت می شود، اما اگر منفی باشد، قطعا خروجی همان خواهد بود.

شما میتونید به ذهنتون به صورت های مختلفی ورودی یا غذا بدین. مثلا میتونید با افرادی رابطه داشته باشید که قبلا به اون اهدافی که شما میخواین رسیدن یا داستان هایی از افراد واقعی رو بخونید که توی زندگیشون به چیزهایی که میخواستن رسیدن.

می توانید جملات انگیزشی یا الهام بخش را بخوانید و مطالب مورد علاقه خود را یادداشت کنید و هر زمان که خواستید نگاهی به آنها بیندازید. همچنین می توانید در مورد موضوعاتی که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند مطالعه کنید، مانند امور مالی یا نحوه برخورد با ترس های خود و غیره.

وقتی این کار را چند بار انجام دهید، ذهن شما مشروط به تمرکز روی افکار مثبت می شود و کم کم این کار را انجام می دهد. باعث می شود خود را باور داشته باشید زیرا اکنون شما فرد مهمی هستید و برای پیشرفت خود زمان می گذارید.

تغییر تمرکز

گاهی اوقات نیازی به کمک گرفتن از منابع بیرونی برای باور به خود ندارید. اگر احساس ناراحتی می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمرکز خود را تغییر دهید. به جای تمرکز بر شکست ها یا ضعف ها، لحظاتی در گذشته خود را به یاد بیاورید که در انجام کاری موفق بوده اید یا نقاط قوت خود را در کاری نشان داده اید.

به جای تمرکز بر چیزهایی که ندارید، روی چیزهایی تمرکز کنید که باید برای آن شکرگزار باشید. با تمرکز بر انرژی مثبت، می توانید طرز فکر خود را از نگرش منفی به افکار مثبت و فراوان تغییر دهید.
 
روبرو شدن با ترس ها

این طبیعی ترین چیز در جهان است که همه افراد ترس و اضطراب را تجربه کنند، اما وقتی انرژی خودباوری را در درون خود داشته باشید، متوجه خواهید شد که این احساسات برای تشویق شما به انجام عمل هستند، نه اینکه شما را عقب نگه دارند.

می توانید یک نفس عمیق بکشید و احساسات خود را کنترل کنید، سپس تمرکز خود را تغییر دهید و ترس خود را به عمل تبدیل کنید. سعی کنید با ترس هایی که با اهداف کلی شما در زندگی مرتبط هستند روبرو شوید. تعیین و دستیابی به اهدافی که به شما کمک می کند بر ترس های خود غلبه کنید، حس موفقیت را در شما ایجاد می کند.

داشتن طرز فکر رشد و پیشرفت

اگر در تلاش برای ایجاد اعتماد به نفس هستید، به احتمال زیاد روی اشتباهاتی که قبلا مرتکب شده اید تمرکز کرده اید. سازمانی به نام انجمن علوم روانشناسی تحقیقی با این مضمون انجام داد و می خواست ببیند وقتی فرد با اشتباهی مواجه می شود در مغز چه اتفاقی می افتد. محققان دو فعالیت را در مغز این افراد مشاهده کردند، یکی زمانی که شرکت کنندگان متوجه اشتباه خود شدند و دیگری زمانی که شروع به اقدام برای حل آن مشکل کردند.

پس از این آزمایش، محققان از شرکت کنندگان پرسیدند که از اشتباهات خود چه آموختید؟ پاسخ شرکت کنندگان همان نکته ای بود که به دنبال آن بودیم. آنها گفتند ما معتقدیم که می توانیم از اشتباهاتمان برای بهبود عملکرد مان استفاده کنیم.به این می گویند داشتن ذهنیت رشد. وقتی می دانید که می توانید از اشتباهات خود درس بگیرید، بیشتر از آنچه فکر می کنید دوست دارید آنها را انجام دهید.

یادگیری مهارت جدید

یکی از راه‌های ایجاد ذهنیت رشد این است که خود را برای یادگیری چیزهای جدید به چالش بکشید. یادگیری یک مهارت جدید مانند نواختن پیانو یا نقاشی یا هر چیز دیگری می تواند احساس خودکارآمدی شما را افزایش دهد، یعنی باور شما به توانایی های خود در انجام وظایف، کنترل رفتارها و رسیدن به اهدافتان. تحقیقات حتی نشان داده است که یادگیری رابطه مستقیمی با شادی دارد.

زیرا باعث ترشح دوپامین در مغز می شود که به مولکول پاداش معروف است. با یادگیری یک مهارت جدید، ارتباطات عصبی جدیدی ایجاد می کنید و مهارت های تصمیم گیری خود را تقویت می کنید که خود باعث ایجاد و تقویت اعتماد به نفس می شود.
تقویت باور چگونه می تواند تعیین کننده نتایج باشد؟

سوال بسیار خوبی است. پاسخ این است که اگر واقعا روی خودمان و باورهایمان کار کنیم، ما را به حرکت در می آورند و به سمت عمل سوق می دهند. همانطور که برای من اتفاق افتاد. مثلاً بعد از اینکه این باور را در خودم ایجاد کردم که گوینده و نویسنده خواهم شد، شروع به حرکت و تلاش کردم، خودم را متعهد کردم که بیشتر کتاب بخوانم، دوره های بیشتری شرکت کنم و بیشتر روی خودم سرمایه گذاری کنم.

حتی در چند دوره بسیار پیشرفته در تهران شرکت کردم تا بتوانم به هدفم برسم و نکته جالب این است که هر روز در مسیر رشد و پیشرفت هستم و درهای بیشتری به رویم باز می شود و ارتباطات ارزشمندتری شکل می گیرد. طول می کشد.
عدم خودباوری چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

مشکلات زیادی برای ما ایجاد می کند و اگر به زندگی خودتان نگاه کنید می بینید که این موضوع چقدر در زندگی و کار شما تاثیرات منفی گذاشته است.

متأسفانه ما ناخودآگاه از نداشتن خودباوری لذت می بریم زیرا فواید پنهان زیادی دارد و بسیاری از ما از این موضوع آگاهی نداریم و در نتیجه تصمیم می گیریم که خودباوری نداشته باشیم! اجازه دهید برخی از مزایای پنهان عدم اعتماد به نفس را با شما در میان بگذارم و ببینم این موارد در مورد شما چگونه صدق می کنند:

    شما باعث می‌شوید که مردم عاشق شما شوند!باعث می‌شوید دیگران برای شما مشوق و انگیزه به نظر برسند و بخواهند زندگی شما را سازماندهی کنند!
    شما هرگز از شکست نمی ترسید، زیرا هیچ اقدامی انجام نمی دهید!
    شما همیشه توجه خود را به خود جلب می کنید زیرا آنها احساس میکنند باید دائماً کاری برای شما انجام دهند تا احساس خوبی در شما ایجاد کنند.

و مهمتر از همه این است که اگر خودمان را باور نداشته باشیم، هرگز مسئولیت انتخاب های خودمان را نمی پذیریم و در این صورت اصلا لازم نیست کاری انجام دهیم!

با این مواردی که گفتیم، بسیاری از افراد از نداشتن خودباوری سود می برند و همیشه آسوده خاطر هستند، زیرا هیچ اقدامی که باعث به چالش کشیدن خود شود، انجام نمی دهند. با این وجود، فکر می کنم متوجه شده اید که داشتن اعتماد به نفس برای شما مشکلاتی ایجاد می کند، اما نه مشکلاتی که زندگی شما را خراب کند، بلکه مشکلاتی که می تواند زندگی شما را منظم کند.

 
سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم 10 مورد از مهم ترین و کاربردی ترین عوامل افزایش اعتماد به خود را به شما بگوییم. انتخاب با شماست، می توانید شروع به تغییر کنید و تمام تلاش خود را در این راه انجام دهید و از تکنیک های این مقاله برای تغییر خود استفاده کنید تا بتوانید تغییرات اساسی را در زندگی خود آسانتر ایجاد کنید. تا جایی که می توانید تلاش کنید و به سمت رویاهای خود حرکت کنید.



منبع: خانه ان ال پی ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد