تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

چه زمانی به خواسته ها و اهدافمان خواهیم رسید ؟

اگر شما روی داشته های خود در زندگی تمرکز کنید و روی نکات مثبت توجه خاصی داشته باشید ، باورهاتون رو تغییر بدین در مورد هر چیزی ثروت و سلامتی و با توکل به خدای بزرگ میتونین خیلی راحت به همه رویاهاتون برسین باید ورودی های ذهن رو کنترل کنید و خواسته هارو جذب کنید البته رعایت این نکته بسیار مهم است که باید به همه نشانه ها توجه کنید از همون شروع تغییر باور این اتفاقات خوب برای شما پیش می اید هر اتفاق کوچکی هم باشد فرقی نمیکند
موفقیت یعنی اینکه شما در زندگی خود هدفی را دنبال کنید و رویاهایی در سر داشته باشید و باید تعهد و مسولیت داشته باشید که شما را به تکاپو و تلاش بیندازد چه چیزهایی از این زندگی و در دنیا می خواهید به جای اینکه جاهل باشید و بدون اهداف باشید و مسیر زندگی خود را گم کنید مهارت لازم را یاد بگیرید و از ان برای هدف گذاری استفاده کنید
انسانی که هدف دارهدبه راحتی موانع از سر راه شما برداشته میشه باید این موضوع را برای خودتان مشخص کنین که هدفتان چیست و چرا می خواهید به هدف برسید سبک زندگیتونو عوض کنید و قانون جهان هستی رو رعایت کنین و وابسته به کسی یا چیزی نباشید فقط به خدا توکل کنید.


اصلاً این موفقیت چیست؟


باید بگوییم تعریف مشخص و جامعی برای موفقیت وجود ندارد. موفقیت از یک منظر بسیاری شخصی بوده و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دانشمندان، فلاسفه، ثروتمندان و افراد موفق بسیاری تعاریفی از موفقیت ارائه کرده‌اند که درخور توجه هستند. در جامعه و خانواده معیارهایی برای موفقیت وجود دارد که خود به خود به شما تحمیل می‌شوند. مفهوم موفقیت در دنیای امروز با خوشبختی و برخورداری از مواهب بسیار خلق شده است. در نظر بسیاری از مردم کسی موفق است که به آرزوهایش رسیده باشد و هرچه دلش می‌خواهد به دست آورد. اما آیا واقعاً موفقیت یعنی «داشتن» چیزهای بیشتر؟

آلفرد اوستن در تعریف موفقیت می‌نویسد : «آرامش و اطمینان، بهترین موفقیت است». این تعریف، موفقیت را امری درونی و معنوی می‌داند. در واقع رسیدن به آرامش یکی از روش زندگی افراد موفق است.

موفقیت از نگاه عموم مردم
در نظر عامه مردم سه نگاه به موفقیت وجود دارد:

_موفقیت شانسی است

_موفقیت ذاتی است

_موفقیت اکتسابی است


ویژگی های افراد موفق :


۱. برای سنجش موفقیت باید به انتظارات خود توجه کنید

  •     اگر از اکثر مردم بپرسید که چه چیزی از زندگی می خواهند؛ تقریباً همه به نوعی می‌گویند که می خواهند “موفق” باشند.
  •     آنها ماشین‌های لوکس و لاکچری، خانه ای در بهترین منطقه شهر، دوستان خوب و ارتباطات با کیفیت و… می‌خواهند.

                   موفقیت یک هدف ذهنی است؛ شما در ذهنتان برنامه‌هایتان را می‌چینید و به آن‌ها پر و بال می‌دهید ولی تا زمانی که آن‌ها را عملی نکنید، آن ایده‌ها و برنامه‌ها                      شما را به موفقیت نزدیک نمی‌کنند.

  •     از مهمترین عادات افراد موفق این است که برنامه‌هایشان را عملی کرده‌اند و توانسته‌اند آن قدر درآن عمل، خوب و مفید باشند که مردم بیشتری حتی در               سطح جهان آن‌ها را بشناسند. پس هرچه زودتر شروع به کار کنید.


۲. ابتدا بر روی سلامت عاطفی خود کار کنید

  •     چه بخواهیدچه نخواهید شما همانی هستید که دوستان و آشناهای شما هستند. همان‌هایی که وقتتان را با آن‌ها تقسیم می‌کنید و از تجربه‌هایشان استفاده می‌کنید.
  •     هیچ شخصی، از میانگین افراد دور و برش فراتر نخواهد رفت!

                    قطعا یک مسئله که بر روی روش زندگی افراد موفق بسیار تاثیرگذار بوده است، دوستان و افرادی که با آن‌ها روزگارشان را سپری کرده‌اند هستند.

  •     اگر می‌خواهید موفق باشید و به انتظاراتی که ازخودتان تعیین کرده‌اید برسیم باید بتوانید روان خود را کنترل کنید.

                       هر روز ۵ تا ۱۰ دقیقه از زندگی را به دور از هر خبر و فردی به خودتان اختصاص دهید، مهمترین عادات افراد موفق را در ذهن خود مرور کنید و اجازه دهید که                         احساس ارزشمند بودن را تجربه کنید. این کار، یکی از مهمترین درس های زندگی محسوب میشود.

۳. آیا باید با زمانۀ خودتان پیش بروید؟

  •     اگر به روش زندگی افراد موفق توجه کنید در می‌یابید چیزی که آن‌ها را برجسته و موفق کرده است، این است که فراتر از زمانۀ خود فکر کرده‌اند.

                    پس بسیار مهم است که با چه افرادی در ارتباط هستید و باید مهارت‌های مختلفی را در خود پرورش دهید. باید آنقدر انعطاف پذیر باشید که هر نکته‌ای را                                 دریابید و در نهایت آن را به روش خود در برنامه‌تان پیاده کنید.

  •     از مهمترین عادات افراد موفق این است که به طور مثال اگر در دهه ۶۰ زندگی می‌کنند به فراتر از آن فکر می‌کنند و یک انسان را در سال‌های ۸۰ و ۹۰ نیز متصور می‌شوند.


۴. صرفه جویی و سرمایه‌گذاری

  •     سرمایه گذاری نسبت به فعالیت های دیگر، در طول زمان سود بیشتری جذب میکند. پس باید هرچه زودتر شروع به پس انداز و سرمایه گذاری کنید و در دراز مدت سود شما بیشتر خواهد شد.
  •     قطعا اگر پس‌اندازتان را از ۲۵ سالگی شروع کنید بهتر از این است که در سن ۴۰ سالگی به فکر آن باشید.

                     اگر به روش زندگی افراد موفق نگاه کنید متوجه می‌شوید که آن‌ها اندوخته‌ای برای سالهای پیری دارند. چه اندوخته‌ای مالی و چه معنوی و… البته باید گفت                                هیچ زمانی برای شروع و انجام کاری دیر نیست.

  •     آزادی مالی زمانی اتفاق می‌افتد که پول به ابزاری برای کسب درآمد بیشتر تبدیل شود. این موضوع، یکی از بهترین روش های افزایش درآمد محسوب میشود و      هرچه زودتر تمرین این مهارت را شروع کنید، سریع‌تر به نقطه‌ای خواهید رسید که از نظر مالی امنیت داشته باشید.


۵. از دوستانی که هیچ ایده‌ای برای زندگی‌شان ندارند فاصله بگیرید

  •     این حرف ممکن است خشن به نظر برسد، اما واقعیت دارد. همانطور که اشاره کردیم، شما بازتاب مستقیمی از اطرافیان خود هستید.
  •     در یک نقطه خاص، این مهم است که بدانید دیگران در کجای زندگی‌تان قرار دارند و چه مدت می خواهید برای سرمایه گذاری در آن روابط ادامه دهید.

                    لازم نیست که صحبت با دوستان طولانی مدت را به طور کامل متوقف کنید. اما همچنین شما نباید دو شب در هفته را به مهمانی و وقت گذراندن با دوستانی                             صرف کنید که جهان را در امروز خود خلاصه می‌کنند و هیچ هدف و انگیزه‌ای ندارند.

۶. خواندن را ادامه دهید

  •     در روش زندگی افراد موفق کتاب چیزی است که نه تنها اولویت آن‌ها در مواجه با هر اتفاقی است بلکه برای گسترش عمق نگاه و تجربه‌هایشان از آن استفاده می‌کنند.
  •     ما در عصر نمایش ها و سریالهای Netflix، مصاحبه های YouTubeو IGTV زندگی می کنیم. اما حقیقت این است که خواندن یک تجربه کاملاً متفاوت است.

                   رسانه‌های دیگر سرعت موفقیت و پیشرفت شما را کند می کنند. برعکس کتاب شما را مجبور می کند تا عمیق‌تر فکر کنید.
                   بعلاوه، کتاب یکی از اشکال انتقال دانش است که به ما این امکان را می دهد تا از کسانی که دهه ها، حتی قرن ها پیش از ما آمده اند، بینش و نگاه به دنیا را یاد                        بگیریم.
                  باهوش ترین افراد، زیاد می خوانند و یکی از مهمترین عادات افراد موفق نیز خواندن است.

۷. ورزش کنید!

  •     موفقیت تقریباً همیشه در نوعی ورزش بدنی ریشه دارد. وقتی جوان هستیم، تمایل داریم فعالیت بدنی را فقط با “ورزش” مرتبط کنیم. اما هرچه پیرتر می شویم، ورزش بدنی به معدود راهکارهایی برای برقراری رابطه با خود تبدیل می شود.
  •     زمانِ ورزش، زمانِ شخصی ما است. به جای اینکه فقط ورزش کردن برای “تناسب اندام” را انجام دهید، به عنوان یک روال به آن فکر کنید تا شما را در همه ابعاد زندگی بهتر کند.


۸. از سرگرمی‌ها غافل نشوید

  •     همه شما چیزهایی دارید که دوست دارید صرفاً برای تفریح ​​انجام دهید. متأسفانه، با بالا رفتن سن، مشاغل همۀ وقت ما را می‌گیرند و جای کمی برای سرگرمی ها باقی می‌ماند.
                    خانواده تشکیل می‌دهید، بچه ها، صورتحساب، تعطیلات و… تمام وقت‌تان را پر میکنند، و در نهایت، می‌بینید که ده سال است که دست به گیتار نبرده‌اید یا                              دلنوشته‌ای در وبلاگتان منتشر نکرده‌اید.
  •     اما سرگرمی های شما همان چیزی است که در پایه و اساس وجودی شما حضور دارند. آنها به شما کمک می کنند تا به خودتان یادآوری کنید که زندگی را خیلی جدی نگیرید و باید همیشه وقت بگذارید تا از سفر زندگی لذت ببرید. غرق کردن خودمان در کار و توجه نکردن به جنبه‌های دیگر شخصی، جزو متداول‌ترین عادت های اشتباه در زندگی روزمره هستند.


۹. از پاداش‌های کوتاه مدت دست بکشید

  •     هر کس در ۲۰ سالگی خود این وسواس را دارد که در اسرع وقت و هرچه زودتر موفق شود. این نوع گرسنگی برای موفقیت خوب است، اما هرگز نباید باعث شود که شما تصمیمات کوتاه مدتی بگیرید.
  •     از مهمترین عادات افراد موفق این است که جوایز کوچک این دنیا دل خوش نمی‌کنند.
              هرچه بیشتر بتوانید از جوایز کوتاه مدت صرف نظر کنید و در خود سرمایه گذاری کنید، ممکن است کارها کندتر پیش رود، اما سقف شما بالاتر می رود و                                       موفقیت‌های بزرگتر در آینده را برای خود تضمین میکنید.


5عادت متفاوت افراد موفق که باید یاد بگیرید:

۱. خواندن و مطالعه

  •     مطالعه کردن یکی از شاخص‌ترین عادت‌های افراد موفق است. خواندن یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای افزایش معلومات و یادگیری است. هر هفته برای خود برنامه‌ای مطالعاتی طراحی کنید. برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید روزانه یک بخش یا تعداد صفحات مشخصی از کتاب را بخوانید. امروزه با وجود کتاب‌های صوتی و فایل‌های PDF، خواندن کتاب به‌ویژه در وقت‌های تلف‌شده مثل ترافیک و … هم مقدور شده است. بیل گیتس نمونه‌ی معروفی از کتاب‌خوان‌های حرفه‌ای است. او سالانه بیش از ۵۰ جلد کتاب می‌خواند و معتقد است مطالعه، عامل اصلی پیشرفت او بوده است.


۲. انعکاس دانش و به‌کارگیری آن

  •     به‌کارگیری و انعکاس آنچه آموخته‌اید یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های یادگیری است. وقتی مطالعه می‌کنید معلومات و اطلاعات شما تغییر می‌کند، سطح آنها بالاتر می‌رود و چیزهای بیشتری یاد می‌گیرید. اگر فقط در تلاش باشید اطلاعات گوناگون را بدون هدف در مغز خود ذخیره کنید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت بلکه حتی ممکن است موجب شود تا احساس ضعف کنید و از آموختن مهارت‌های جدید باز بمانید. اطلاعات خود را به‌کار بگیرید، سعی کنید با یافتن مطالب مرتبط با آنچه آموخته‌اید، میزان یادگیری خود را محک بزنید. اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و سعی کنید داده‌های کسب شده از طریق مطالعه را به اطلاعات و سپس به دانش تبدیل کنید.


۳. آزمون و خطا

  •     بسیاری از محصولات و اختراعات شگفت‌انگیز جهان، نتیجه‌ی تحقیق و آزمایش هستند. آزمایش‌هایی که طی آنها ایده‌های جدید و فکرهایی تازه خلق و بررسی شده‌اند. بحث فقط به دانشمندان و مخترعان محدود نمی‌شود، هر ایده‌ی تازه‌ای موجب رشد و شکوفایی بیشتر شما خواهد شد. مثلا اگر بانویی خانه‌دار هستید با امتحان کردن دستورهای جدید پخت و پز، دست به آزمایش بزنید و سعی کنید از یکنواختی روزانه فاصله بگیرید. در محل کار روش جدیدی برای پیش بردن کار خود امتحان کنید و از طریق آزمایش و تحقیق، به زندگی خود شادابی و پویایی هدیه بدهید.


۴. کار کردن با یادگیری فرق دارد

  •     به‌یاد داشته باشید که کار کردن با آموختن متفاوت است. مسیر این دو کاملا جداگانه است. شاید هفته‌ای ۴۰ ساعت کار می‌کنید و این احساس را دارید که به شدت در مسیر رشد و موفقیت هستید. یقینا کار کردنِ با انگیزه، بسیار خوب و پسندیده است اما فشار کاری اجازه‌ی رشد مهارت‌ها و تمرکز بر یادگیری را از شما می‌گیرد. بر اساس قانون ۵ ساعته، برای یادگیری باید زمانی جداگانه اختصاص بدهید. تصمیم بگیرید که چیز جدیدی بیاموزید تا ضمن ایجاد تنوع ذهنی، یادگیری مؤثرتری داشته باشید.


۵. تمرکز بر پیشرفت و نه بهره وری صرف

  •     همه فکر می‌کنند اگر بهره‌وری‌شان بالاتر برود یعنی موفق‌تر هستند. اما این کاملا درست نیست. بهره‌وری یکی از کلیدهای اصلی موفقیت محسوب می‌شود اما بحث آن با یادگیری و رشد کاملا متفاوت است. مثلا اگر به شدت غرق در کار روزانه‌تان شده‌اید و مسیر شغلی نسبتا خوبی را طی می‌کنید، حتما باید برنامه‌ای جداگانه برای یادگیری و پیشرفت شخصی در نظر داشته باشید. گاهی بهره‌وری، نتیجه‌ی اموری مشخص و کلیشه‌ای است که با پرداختن به آنها در مدت زمان طولانی حاصل می‌شود و هیچ ارتباطی با رشد شخصی و یادگیری مهارت‌های جدید ندارد.


۵ ساعت در هفته را به یادگیری اختصاص بدهید. کتاب بخوانید، برنامه‌های مستند ببینید و مهارت‌های جدید کسب کنید. با یادگیری در مدت کوتاهی به موفقیت‌های چشم‌گیر دست پیدا می‌کنید. از زندگی افراد موفق الگوبرداری کنید و مطمئن باشید پیشرفت در انتظار شما خواهد بود.
ویژگی و خصوصیات افراد موفق دنیا
چنانچه در این بخش از نمناک گفته شده است آدم های موفق خودشان را با افرادی که با آنها هم فکر هستند، متحد می کنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می دانند و می توان گفت آدم های موفق چند فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست.


ویژگی های مشترک افراد موفق:


1. هدف گرا اما انعطاف پذیر هستند :

  •     افراد موفق رؤیاهای بلند دارند و اهداف بلندمدت و کوتاه مدت را برای رسیدن به رویاهای خود تنظیم میکنند ، آنها اهدافشان را می نویسند و به طور مداوم روی آنها کار می کنند.اگر می خواهید موفق شوید، یکی از ساده ترین عادت هایی که باید توسعه یابد، شروع کردن تنظیم اهداف و ایجاد یک برنامه عملی برای دستیابی به این اهداف است.افراد موفق نیز اهمیت سازگاری با تغییر شرایط را درک می کنند.
  •     آنها به طور دوره ای اهداف خود را دوباره ارزیابی می کنند و مطمئن می شوند که در مسیر حرکت درست قرار دارند و در حال حرکت هستند. آنها پیشرفت خود را تجزیه و تحلیل می کنند و اطمینان می دهند که اهداف آنها در طول زمان معنی دار است. آنها به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا زمان تغییر دوره را تشخیص دهند. در صورت لزوم، آنها اهدافشان را تغییر داده و یا دوباره تنظیم می کنند.


2.افراد موفق بی رحمانه بلند پروازند:

  •     موفقیت های پی در پی فقط به راحتی بدست نمی ایند – شما باید تشنه آن باشید و مایل باشید به طور پیوسته برای رسیدن به آن تلاش کنید. افراد موفق، بدون خستگی دنبال اهداف خود هستند. آنها به سادگی تسلیم نمی شوند. اگر می خواهید موفق شوید، باید فوق العاده جاه طلب و پر انگیزه باشید ، شما باید تمایل بیشتری برای انجام کارهای سخت داشته باشید. افرادی که موفق هستند یک رشته رقابتی سالم دارند که آنها را بیشتر تحریک می کند و متعهد به پیروی از اهداف خود می کند اما آنها نمی خواهند دیگران را کپی کنند آنها مصمم به موفقیت در شرایط خود هستند و انگیزه درونی آنها الهام بخش دیگران است.


3. اعتماد بدون ترس از ویژگی های افراد موفق است:

  •     بزرگترین دشمنان برای موفقیت، ترس و تردید هستند. ما از ناشناخته ها می ترسیم و می ترسیم که شکست بخوریم. ما باید با شک و تردید خود به مبارزه بپردازیم. مردم تشنه به موفقیت یاد می گیرند چگونه این نگرانی ها و مشکالت و بدبینی های را کنار بگذارند. آنها بی سر و صدا اقدام می کنند و به سمت رویاهای خود می روند ، با اعتماد به نفس و انگیزه بالا به سمت اهداف خود حرکت می کنند.
  •     بی تفاوتی به این معنا نیست که شما احساس ترس نمی کنید؛ این بدان معنی است که شما اجازه ندهید ترس شما را به عقب برگرداند برای موفقیت، باید به اندازه کافی با اعتماد به نفس و شجاع باشید تا تلاش های جدید انجام دهید.


4. کنجکاوی افراد موفق دیدنی است :

  •     اکثر ما یاد گرفته ایم که با جریان روزگار پیش برویم اما افراد موفق این گونه نیستند ، آنها به طور طبیعی کنجکاو هستند و همه چیز را مورد سوال قرار می دهند. آنها دائما از خود می پرسند چی میشد اگر ؟ یا «چرا نه؟» .آنها می خواهند چرایی و چگونگی همه چیز را بفهمند. آنها از وضعیت فعلی راضی نیستند ؛ افرادی که موفق هستند ذهن های کنجکاوی دارند، که آنها را به پیشرفت های نوآورانه تبدیل می کند.


5.پرورش دادن ذهنیت از ویژگی های افراد موفق:

  •     مردم موفق به این باورند که قادر به انجام کارهای شگفت انگیز هستند و مایل به کشیدن سختی برای رسیدن به اهداف هستند. به جای دیدن نقاط ضعف ، آنها بر بهبود خود و غلبه بر چالش ها تمرکز می کنند. آنها ذهنیت خود را پرورش می دهند، یا اعتقاد دارند که با تلاش و کار سخت میتوانند توانایی و مهارت خود را بهبود بخشند و بر ناتوانی خود چیره می شوند. تصویب این دیدگاه به مردم اجازه می دهد تا در زمان های چالش انگیز رشد کنند ، یک ذهن رشد مرده، شکست را به عنوان یک روش برای رشد به حساب می آورد.


6.افراد موفق تعهد مشتاقانه دارند:

  •     مردم موفق به آرزوهایشان احترام می گذارند ، آنها در مورد اهداف خود عمیقا پرشور هستند و کاملا متعهد به دیدن آنها هستند. مردم موفق می دانند که اشتیاق کلید پیشرفت است و پیشرفت در نهایت به موفقیت تبدیل خواهد شد. اشتیاق چیزی نیست که بتوان آن را ظاهر سازی کرد ؛افرادی که به اهدافشان متعهد و پرشور هستند، زندگی و شرایط خود را برای حمایت از این جاه طلبی ها شکل می دهند. فقط کسانی که عمیقا به اهدافشان متعهد هستند، در واقع موفق خواهند شد.


7.افراد موفق زیر فشار کار و زندگی آرامش خود را حفظ می کنند:

  •     مواجهه با فشار بالا، می تواند شما را تحریک کند تا آنالیز و تصمیم اشتباه بگیرید به همین دلیل ما تحت فشار خرابکاری و اشتباه میکنیم اما افرادی که به شدت موفق بوده اند آموخته اند که ارام باشند و اثرات منفی فشار را کاهش دهند.هنگامی که فشار بیشتر می شوند این افراد روحیه مثبت خود را حفظ میکنند و آنها چالش را به عنوان یک فرصت، نه یک تهدید مرگ و زندگی می بینند. آنها یک وضعیت استرس زا را به عنوان فرصتی برای غلبه بر یک چالش تغییر می دهند. آنها بر روی وظیفه تمرکز می کنند و تصمیمات لازم را برای انجام کارها را می گیرند.


8. مسئولیت پذیر و قدرتمند از ویژگی های افراد موفق:

  •     برای موفقیت، باید باور داشته باشید که مسئولیت زندگی خود را بر عهده دارید. شما هرگز نباید این حس را از دست بدهید حتی در سخت ترین شرایط. موفق ترین افراد به خودی خود تصمیم می گیرند – آنها کاپیتان کشتی خود هستند. خودمختاری همچنین شما را به انعطاف پذیری می رساند، زیرا احساس قوی و توانایی برای مقابله با آنچه که در راه است را پیدا میکنید. این مجموعه شما را از هم جدا می کند و باعث می شود که دیگران بیشتر از شما قدردانی کنند و احترام بگذارند. هنگامی که با یک بحران مواجه شدید، افراد موفق از آن عبور میکنند، چون از خود و توانایی های خود اطمینان دارند. عزم و استقامت آنها را به قطبهای قابل اطمینان برای کسانی که اطراف آنها هستند، تبدیل میکند.


9. افراد موفق واقع گرایانه خوش بین هستند:

  •     مردم موفق، کاملا مثبت هستند، اما آنها نیز چیزها را منطقی و عینی می بینند. آنها خوش بینی واقع گرایانه دارند ؛ آنها معتقدند که موفق خواهند شد، اما باور دارند که موفقیت به راحتی بدست نمی آید. خوش بینی به آنها کمک می کند تا با انعطاف پذیری، در مسیر ناشناخته قدم بردارند.


10. ارتباط قوی از ویژگی های افراد موفق:

  •     توانایی مؤثر انتقال ایده های خود به دیگران یکی از مهم ترین صفات شناخته شده توسط افراد موفق مانند بیل گیتس و ریچارد برانسون است. در نهایت، همه اینها باعث می شود تا بر روی افکار و ایده های خود تکیه کنید .موفق ترین افراد می توانند در هنگام صحبت و نوشتن به طور موثر مذاکره و انتقال اطلاعات مربوطه را انجام دهند. آنها توانایی فعالانه گوش دادن و تعامل با دیگران را دارند.
  •     شما باید قادر به جمع آوری اطلاعات و درک آنچه که گفته می شود باشید، و سپس به طور موثر پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که پیام شما درک شده است ، این همچنین شامل ارتباط غیر کلامی است، مانند اینکه چگونه ما خودمان را حفظ می کنیم و خودمان را به دیگران ارائه می دهیم حتی زمانی که صحبت نمی کنیم. موفق ترین افراد ارتباطات عالی دارند که به آنها این امکان را می دهد تا ایده ها را به اشتراک بگذارند و با انواع مختلفی از مردم همکاری کنند. و کلیدی برای جمع آوری بازخورد مشتریان و درک نیاز آنها است.


منبع: خانم اجازه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد