تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

تفکر مثبت

ارائه ی آموزش های رایگان روزانه در حوزه تفکر مثبت نگر و پیشرفت شخصی

برای موفقیت در زندگی به نظرتان چه خان هایی پیش رو دارید

در جامعه مدرن و امروزی تله های زیادی وجود دارد اتوپایلت کردن سکان زندگی امری است که مثل یک ربات یا مرده متحرک هرکاری که بقیه افراد هم انجام میدهند را انجام دهید و بیشتر افراد ری اکشن خود را نسبت به اتفاقات اطرافشان نشان میدهند هرچیز که در پیرامون شان اتفاق می افتد و باید در دنیای امروز دست به عمل بزنیم چون خودمان مسؤل دنیای خود و واقعیاتی که در ان وجود دارد هستیم و باید خیلی زیاد حواسمان به خودمان باشد تا هدف هایی را که در نظر داریم را فراموش نکنیم و در مسیر موفقیت به سمت جلو حرکت کنیم .

اهداف‌تان چیست؟

سالم باشید؟ وزن کم کنید؟ اندامی متناسب داشته باشید؟

– به شغل رویایی‌تان دست پیدا کنید؟ خانه‌ی رویایی‌تان را بخرید؟ زندگی رویایی‌تان را داشته باشید؟

– به سرمایه‌ی مشخصی دست پیدا کنید؟ تشکیل خانواده دهید؟ زن یا مرد رویاهای‌تان را ملاقات کنید؟

اگر واقعا می‌خواهید به اهداف‌ و خواسته‌های‌تان برسید و انها را به واقعیت تبدیل‌ کنید، سه کار است که باید هوشیارانه و محسوس انجام‌شان دهید.


۱. اهداف‌ خود را بنویسید.

۲. یک سیستم اعتقادی قدرتمند خلق کنید.

۳. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.


۱. اهداف‌تان را بنویسید

  •     اولین کاری که در صبح انجام میدهید نوشتن اهدافتان باشد این موضوع یک راز موفقیت در زندگی شماست و برنامه ریزی روزانه را فراموش نکنید برای خودتان مشخص کنید که روز شما باید چگونه باشد و ذهنتان را از همان لحظه ای که از خواب بیدار شدید قوی و توانا نشان دهید قطعا شما روز بسیار مفید و عالی خواهید داشت این کار با نوشتن اهدافتان صورت می پذیرد و باید دور هدف های مهم خود خط بکشید مثلا هدف های دراز مدت که در زندگی شما تاثیر زیادی خواهد داشت و از خودتان بپرسید  «امروز چه کارهایی می‌توانم انجام دهم که همه چیز را تغییر دهد و من را به این هدفم نزدیک‌تر کند؟» تمام کارها و اقداماتی را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید، دور دو مورد از مهم‌ترین‌های‌شان را خط بکشید و شروع کنید. تا زمانی که انجام‌‌شان نداده‌اید متوقف نشوید.
  •     این، شیوه‌ای بی‌نهایت موثر و عالی است که همان اول صبح شما را در شرایطی درست و مطلوب قرار می‌دهد. به جای اینکه صبح، سرگردان و خواب‌آلود باشید و نیم ساعت طول بکشد تا بیدار و هشیار شوید، ذهن‌تان را تنظیم می‌کنید تا پربازده و موفق باشد. یک دلیل خوب دیگر برای نوشتن اهداف‌تان این است که با خواندن‌شان احساس خوبی خواهید داشت؛ جوری آنها را بنویسید که انگار همین الان به نتیجه رسیده‌اند. با تکرار هر روزه‌ی این نوشتن و خواندن، خوشفکری و مثبت‌اندیشی شما تضمین خواهد شد و طبق اهداف‌تان عمل خواهید کرد. اهدافی که روی کاغذ نیایند، فقط آرزو هستند و بس! قدرت و نیرویی که در نوشتن اهداف پنهان است شما را به سمت دومین شرط لازم برای موفقیت سوق می‌دهد:


۲. باورهای‌تان را قوی کنید

  •     اگر از افراد موفق راه و قانون رسیدن به موفقیت را سوال کنید قطعا این پاسخ را خواهند داد که باور خود را قوی کنید و بکلی باورهای غلط را از ذهن خود پاک کنید این یک رمز موفقیت برای شماست چون این افراد موفق ایمان داشتند به کاری که انجام میدادند روی هدفی که برنامه ریزی کرده بودند اگر خودتان را قبول نداشته باشید پس انتظاری نداشته باشید که دیگران شما را قبول داشته باشند نباید از اینکه پاسخ سوالات دیگران را بدهید بترسید در زمینه اینکه شما اهدافتان چیست چه خواسته ای دارید ؟ شاید اصلا شما را مسخره کنند و به اهدافتان بخندند اما شما چون باور قوی دارید به واکنش ان ها هیچ عکس العملی نشان نخواهید داد  اگر نسبت به خواسته‌های‌تان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند. خلاف جریان پیش بروید و متمایز باشید. گذشته از همه‌ی اینها، چند نفر در دنیای امروز هستند که واقعا زندگی رویایی‌شان را دارند؟ حالا، چند نفر از اینها اگر ازشان بپرسید اهداف‌شان چیست، با جملاتی شبیه «نمی‌دانم» جواب می‌دهند؟ پس با اراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید. مردم بابت اینکه شهامت دارید دنبال رویاهای‌تان بروید به شما احترام خواهند گذاشت.
  •     زمانی داستانی شنیدم که در مورد مرد جوانی بود که در یک فروشگاه محصولات ویدیویی کار می‌کرد. او هر روز دو مجله با خود به محل کارش می‌بُرد: یکی مربوط به کارآفرینی بود و دیگری مجله‌ای بود پُر از تصاویر اتومیبل‌های پرسرعت و گرانقیمت. رئیسش از او پرسید که چرا او هر روز این مجله‌ها را با خود می‌آورد و جواب مرد جوان این بود: «من دارم اتومبیلی را که قرار است بخرم انتخاب می‌کنم.» واکنش رئیس، مانند بیشتر آنهایی بود که ذهنی متوسط دارند: او دارد خودش را خسته می‌کند، او هرگز به چنین اتومبیلی نخواهد رسید و در نهایت مایوس و ناامید خواهد شد مدتی بعد، مرد جوان کارش را در آن فروشگاه رها کرد و به دنبال رویایش رفت. چند سال بعد او به همین فروشگاه برگشت تا یک فیلم ویدیویی را به آنجا برگرداند و سوار همان اتومبیلی بود که در آن مجله انتخابش کرده بود. همان کسانی در آنجا کار می‌کردند که این جوان در گذشته با آنها همکار بود. حالا می‌توانید تصور کنید وقتی او را با همان اتومبیلی دیدند که فکر می‌کردند هرگز صاحبش نخواهد شد، چه قیافه‌هایی داشتند؟ همه‌ی اینها با ایجاد یک سیستم فکری و اعتقادی قدرتمند شروع شد.
  •     پس اولین گام برای اینکه به رویاهای خود برسید باور به خودتان است وقتی در ذهن خود این ایمان را ایجاد کنید که به اهدافتان خواهید رسید در ذهن شما این یقین ایجاد میشود و شما را به سمت و سوی هدفتان خواهد برد و به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید
  •     شما مطمئن هستید بدنی را که دوست دارید خواهید داشت.
  •     شما مطمئن هستید با خانواده‌ای که آرزویش را دارید در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی خواهید کرد.
  •     شما مطمئن هستید شغلی که دوست دارید را خواهید داشت و سرمایه‌ای را که باور دارید لایقش هستید به دست خواهید آورد.
  •     اگر تصاویر موفقیت‌های‌تان را مدام در ذهن‌تان تکرار و تجسم کنید، راه‌های عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید. ذهن‌تان نمی‌تواند فرق بین واقعیت و چیزی را که صرفا تصوراتی قوی و روشن هستند تشخیص دهد. رویاپردازی کنید و آن را باور داشته باشید، تصور کنید هم اکنون به خواسته‌های‌تان رسیده‌اید. اگر رویای‌تان ملکه‌ی ذهن‌تان شود، مطمئن خواهید شد که تنها نتیجه و پیشامد ممکن همین است و تلاش می‌کنید راه‌هایی را پیدا کنید تا به وقوع بپیوندد.


۳. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

  •     از خردمندی پرسیدند بهترین سرمایه‌گذاری ممکن که کسی می‌تواند انجام دهد چیست. جوابش کوتاه، ساده و دلنشین بود: «روی خودت سرمایه‌گذاری کن.»
  •     نام این خردمند، وارن بافِت (Warren Buffett) است که موفق‌ترین کارآفرین و سرمایه‌گذار دنیا است و بنا به گزارش فوربز (Forbes)، سرمایه‌ای به ارزش ۵۳.۵ میلیارد دلار دارد. استخدام مربی شخصی، عضویت در باشگاه ورزشی، تهیه‌ی غذاهای سالم، خریدن کتاب و پرداخت‌ هزینه‌های آموزشی ولخرجی نیستند بلکه سرمایه‌گذاری‌اند: سرمایه‌گذاری روی خودتان!


بعضی از کارهایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری روی خودتان انجام دهید:

  •     میتوانید به باشگاه های ورزشی بروید و تمرین کنید چون این امر باعث ترشح اندروفین در شما میشود و این کار باعث میشود انرژی بدنتان بالا برود و یک حس فوق العاده ای داشته باشید پس زمانی از روز را به ورزش اختصاص دهید اینگونه همه کارهای روزانه خود را بهتر انجام میدهید و با موانعی که زندگی در پیش روی شما میگذارد میتوانید عملکرد بهتری داشته باشید چهل و پنج یا پنجاه دقیقه کافی ست  تمام وقتی که نیاز دارید و بهترین زمان ممکن برای شماست
  •     وقتی هنگام برگشتن از محل کار برای خرید به فروشگاه می‌روید از خودتان بپرسید: «چه غذاهایی ذهن و بدنم را تغذیه و تقویت می‌کند تا احساس و عملکرد بهتری داشته باشم؟» با پاسخی که به این سوال می‌دهید شرایط عالی بودن را برای خودتان فراهم می‌کنید و هوشمندانه غذاهایی را برمی‌گزینید که توانایی ذهنی و جسمی‌تان را بالا می‌برند و تصمیمات بهتری خواهید گرفت.
                 شروع کنید به کتاب خواندن. تقریبا همه کتاب می‌خرند، اما تعداد کمی واقعا آنها را کامل می‌خوانند.
                 تعداد کمی از افراد کتاب‌هایی را که خریده‌اند می‌خوانند اما تعداد بسیار کمتری چیزی را که خوانده‌اند به خاطر می‌سپارند. فقط خواننده‌ی کتاب نباشید بلکه واقعا                  مطالعه اش کنید.
                دست کم یک ساعت در روز کتاب بخوانید. برایان تریسی (Brian Tracy) سخنران انگیزشی می‌گوید: «یک ساعت مطالعه‌ی روزانه، در عرض سه سال شما را در هر                    زمینه‌ای که فعالیت دارید، بهترین خواهد کرد؛ در عرض پنج سال تبدیل به یک مرجع ملی خواهید شد و در عرض هفت سال می‌توانید در زمینه‌ی کاری خود یکی                      از بهترین افراد در دنیا باشید.»
  •     هر ایده ای را که دارید خیلی سریع یادداشت کنید و تا روی کاغذ ننوشتید از خانه خارج نشوید مثلا برای ما این اتفاق افتاده است که در شرایط نامناسبی                  هستیم اما ایده های خوبی به ذهنمان میرسد هیچ گاه ایده ها به یاد ادم نمی مانند یادداست ذهن را مجاب میکند که این فایل را ذخیره کند و روز به روز ایده         های قشنگتر و بهتری به ذهنتان میرسد
                    یک مهارت جدید یاد بگیرید. سعی کنید هر روز یک مهارت جدید یا یک مطلب تازه یاد بگیرید. یک مهارت در روز یعنی ۳۶۵ مهارت جدید در سال. حالا تصور کنید                      اگر همین امروز شروع کنید، یک سال بعد چطور خواهید بود؟
                    برای دل خودتان کاری انجام دهید. بله، سختکوشی و پشتکار، عاملی اساسی در موفقیت است، اما دست کم یک بار در ماه، تفریح کنید و کاری هیجان‌انگیز،                                 مفرح  و بی‌شائبه انجام دهید که به شما احساس شادابی و سرزندگی بدهد؛ خوش بگذرانید و تفریح کنید.
  •     گاهی شرایط سخت می‌شود و راه به‌نظر طولانی می‌آید. اما شما باید فقط ادامه دهید و از حرکت نایستید. اهداف‌تان را مرور و یادآوری کنید و تجسم‌شان را                 فراموش نکنید، ناگهان وضعیت‌تان تغییر خواهد کرد و دوباره در مسیر درست‌تان قرار خواهید گرفت؛ مسیری که شما را به تعالی می‌رساند. از این سه کلید            برای خلق سرنوشت و رسیدن به خواسته‌های‌تان استفاده کنید.


موفقیت رسیدن به باور قلبی هستش یعنی شما باید اول از همه خودتون و زندگی خودتون رو بر پایه باورهایی استوار کنید که شمارو به سمت موفیت سوق بدهد.

تفاوت ذهن فقیر و ذهن ثروتمند در چیست ؟

 

  1.     تلاش
  2.     اراده قوی داشتن
  3.     هدف داشتن
  4.     سخت کوشی
  5.     برای نوجوانان و جوانان صبح زود بیدار شدن و تلاش کردن
  6.     تلاش برای موفقیت در آزمون های مدرسه
  7.     موفقیت در آزمون های تیزهوشان
  8.     گذشتن از بیشتر لذت های زودگذر، همچون تفریح و سرگرمی با موبایل و کامپیوتر
  9.     نه گفتن به دوستان ناباب برای موفقیت در زندگی به نظرتان چه خان هایی پیش رو دارید
  10.     موفقیت در کنکور و کسب رتبه خوب
  11.     سربازی برای پسرها
  12.     تلاش برای کارآفرینی یا پیدا کردن کار خوب
  13.     تلاش برای تشکیل خانواده خوب


کلید جدید برای رسیدن به موفقیت

اگر قدرت «مدیریت خود» دریک انسان چه در زندگی فردی او و چه در زندگی اجتماعیش وجود داشته باشد از اصلی ترین موارد رسیدن به موفقیت است چون هر فردی ریشه موفقیت را در درون خود حس میکند


1. روی تعهد خود تمرکز کنید ، نه روی انگیزه.


  •     هدفتان چقدر برای شما مهم است ؟ و برای رسیدن به این اهدافتان چه فداکاری هایی باید انجام دهید و چه سختی هایی را باید در این راه تحمل کنید و چقدر به اهداف خود پایبند هستید و به ان متعهد هستید اگر خودتان را متعهد به هدفتان بیابید ، قطعا انگیزه کافی برای آن را نیز پیدا می کنید.


2. به دنبال اطلاعات باشید ، نه نتیجه.

  •     اگر به پیشرفت کردن و تجربه کردن فکر کنید هیچگاه انگیزه شما خاموش نخواهد شد اگر به لذت و هیجان کشف و شهود علاقمند شوید و روی عملکرد هدف خود تمرکز کنید انگیزه بهتری خواهید داشت  انگیزه شما مانند هوا دچار نوسان می شود و لحظه ای طوفانی و لحظه ای دیگر آرام است و بنابراین کلید موفقیت این است که به مسیر فکر کنید نه به مقصد . به این فکر کنید که در این مسیر باید یاد بگیرید و تجربه کسب کنید .


3. سفر را برای خود هیجان انگیز کنید.

  •     این بازی بسیار هیجان انگیز است . چند دقیقه ای جدیت خود را کنار بگذارید و ببینید که چگونه می توانید در این مسیر هیجان هایی را برای خودتان ایجاد کنید .


4. خودتان را از افکار کسل کننده دور کنید.

  •     افکار به شدت روی احساسات شما تاثیر می گذارند و دید شما را نسبت به کار و هدفتان تغییر می دهند . شما روزانه میلیون ها فکر در سر خود دارید و همیشه انتخاب می کنید که روی کدام یک تمرکز کنید . حال باید انتخاب کنید که روی افکاری تمرکز کنید که باعث ایجاد ترس و شک نمی شود و در عوض افکاری را جایگزین کنید که عاملی برای هیجان ، قدم رو به جلو ، تجربه و یادگیری می باشند .


5. از تصویرسازی کمک بگیرید.

  •     مرحله بعدی بعد از کنار گذاشتن افکار منفی این است که از تصور و قوه تخیل خود استفاده کنید . زمانی که همه چیز خوب پیش می رود ، سرشار از انرژی مثبت می شوید و زمانی که سختی ها را تجربه می کنید ، نیاز دارید که انرژی و شادابی خود را افزایش دهید و بنابراین سعی در تغییر شرایط و وضعیت داشته باشید . اگر مدام با خودتان تکرار کنید که از شغلم متنفرم ، قطعا همه چیز بد پیش می رود و در کنار آن هیچ تصویر مثبتی هم به ذهنتان خطور نمی کند . شما می توانید از سخت ترین کارها ، بدترین رئیس ها نیز چیزهای زیادی یاد بگیرید . یک تمرین عالی را به شما پیشنهاد می کنیم :فقط به مدت سه روز به چیزهای مثبت فکر کنید و تصویرهای مثبت در ذهن بپرورانید و فقط کلام مثبت بر زبان بیاورید. به زودی نتیجه آن را ببینید .


6. بیش از حد با خودتان مهربان نباشید.

  •     انگیزه به معنای فعالیت و اقدام است و این فعالیت در نهایت نتیجه می دهد . گاهی اوقات فعالیت های شما با شکست مواجه می شوند تا چیزی را به شما بیاموزند و یا حتی شما را به نتیجه اصلی نزدیک تر کنند . در این شرایط معمولا سعی می کنید که با خودتان مهربان باشید و خود را در شرایط سخت قرار ندهید اما بهتر است که خودتان را به چالش بکشید . با سختی ها مواجه شوید و به چیزهایی که می ترسید نزدیک شوید .


7. کار و تلاش بدون وقفه

  •     وجود عوامل مختلف در اطراف شما که باعث پریشانی و حواس پرتی می شوند، ممکن است باعث درست انجام ندادن وظایف شما شوند .مانند اعضای خانواده، تماسهای تلفنی، برنامه های تلویزیون، شبکه های اجتماعی و .. که تمرکز شما را به شدت کاهش می دهند و دیگر قادر به انجام درست وظایف خود نخواهید بود . بهترین کار دوری کردن از همه عوامل پریشان کننده و استرس زا است .کار کردن در یک محیط عاری از مزاحمت مثلاً در یک اطاق دربسته موجب به نتیجه رسیدن موفقیت آمیز در کارها می شود .


8. حواس پرتی ها را دور بریزید.

  •     چیزهای بی معنی در زندگی و حواس پرتی ها همیشه بر سر راه زندگی هرکسی هستند ، مخصوصا حواس پرتی هایی که فکر کردن به آنها آسان تر از انجام دادن کارهاست. اما باید ذهن خود را طوری تربیت کنید که بیشتر مشتاق به انجام کارهای معنادار و چالش برانگیز باشد. یاد بگیرید که در زندگی اولویت بندی داشته باشید و به مهم ترین ها فکر کنید. لیستی از کارهایی تهیه کنید که باعث اتلاف وقت در زندگی می شود و شما اصلا حسابشان را ندارید .


9. به دیگران دل خوش نکنید.

  •     هرگز نباید از دیگران انتظار داشته باشید که کاری برایتان انجام دهند . نه همسر، نه دوست، نه رئیس و نه هیچ کس دیگر . همگی مشغول کار خودشان هستند و نمی توانند نیازهای شما را برطرف کنند . هیچ کس نمی تواند به اندازه خودتان در رسیدن به اهداف زندگی و شاد بودن موثر باشد .


10. زندگی سالم و تندرست

  •     تا کنون بارها شنیده اید که می گویند عقل سالم در بدن سالم است. سبک زندگی سالم یکی از عوامل مهم در موفقیت است . اگر حین تلاش برای دستیابی به موفقیت ، سلامتی خود را نادیده بگیرید ، شاید به موفقیت برسید اما در صورت بروز بیماری ناگهانی، نمی توانید این موفقیت را به مدت طولانی حفظ کنید.پیروی از سبک زندگی سالم با خوردن خوراک سالم، و کار منظم به همراه استراحت کافی، منجر به قوی شدن سیستم ایمنی بدن می شود و دیگر هیچ چیزی مانع انحراف شما از خط موفقیت نمی شود .


11. برنامه ریزی کنید.

  •     همیشه بدانید که سه مرحله بعدی باید چه کارهایی انجام دهید . بیش از این نیاز به برنامه ریزی در آینده دارید و همین مقدار برایتان کافی است . تقویم روزانه خود را پر کنید و در این تقویم در مورد کارهایی که باید در اینده انجام دهی د، زمان و چگونگی انجام آنها بنویسید . برنامه ریزی کنید که هر روزتان قرار است چگونه سپری شود و چگونه می توانید آن را بهتر کنید .


12. خودتان را از کار افتاده نکنید.

  •     ممکن است که با وجود انگیزه بسیار بالا باز هم بیش از حد خسته شوید . مراقب خودتان باشید و نشانه های خستگی را در خودتان شناسایی کنید و زمانی را برای استراحت کافی در نظر بگیرید . بدن و ذهن شما نیاز به استراحت دارد و برای این کار نیز نیاز به یک برنامه ریزی هفتگی دارید . مدیتیشن و یوگا ، تمرین تنفس ، بستن چشم ها و فکر نکردن به هیچ چیز در زندگی به مدت پنج دقیقه در روز مفید و موثر است .


13. تعیین اهداف

  •     شاید از کمبود انگیزه در زندگی رنج می برید اما دلیلش تنبلی شما نیست . دلیلش بدون هدف بودن در زندگی است . حتی بزرگ ترین ستاره ها در دنیا در هر زمینه ای چیزهای زیادی را از دست داده بودند اما چیزی که به آن ها انگیزه ای برای حرکت کردن و قدم به سمت پیشرفت می داد ، کنجکاوی و میل آن ها برای پیشرفت کردن، بهتر شدن و چگونگی دستیابی به موفقیت از راه های سریع تر بود . بنابراین همیشه هدفی تعیین کنید و سعی کنید که در مورد راه های رسیدن به آن کنجکاو و کاوشگر باشید.


14. بهترین استفاده را از زمان خود ببرید

  •     هنگامی که وظایف خود را در زمان معین شده کامل انجام می دهید از پشتکار خود خوشحال می شوید . به همین دلیل در برنامه ریزی روزانه برای کارهای خود ، زمان تعیین کنید . در تعین زمان مشخص باید کمی زمان اضافه نیز برای هر کار در نظر بگیرید تا در صورت اخلال و وقفه در کار بتوانید در محدوه زمانی مشخص شده ، کار را تمام و کمال انجام دهید.


برای موفق شدن چه باید کرد؟


1. جرأت انجام کار را داشته باشید.

  •     دیل کارنگی می گوید: “کسی به بعیدترین نقطه می رسد که می خواهد کاری را انجام دهد و جرأت انجامش را دارد. قایق اطمینان از ساحل دور نمی شود”.
  •     آیا جرأت انجام کارهای غیرممکن را دارید؟ هیچ وقت نباید در زندگیتان زمانی باشد که شما سعی بر انجام غیرممکن نداشته باشید. غیرممکن ها هستند که شما را پرورش می دهند و به شما آن چیزی را نشان می دهند که باید به آن تبدیل شوید.
  •     شروع کنید و جرأت داشته باشید. از دایره آسایش و راحتی خود دورتر بروید و خودتان را رشد دهید. میزان کاری که انجام می دهید را افزایش دهید، انتظاراتتان را بیشتر کنید و قوه تصور و خیالتان را تقویت کنید.


2. نرخ شکست خود را دوبرابر کنید.

  •     توماس جی. واتسون می گوید: “می خواهید فرمولی برای موفقیت به شما بدهم؟ خیلی ساده است. نرخ شکست خود را دوبرابر کنید. شما به شکست به عنوان دشمن موفقیت می نگرید. ولی اصلاً اینطور نیست. شاید شکست شما را دلسرد کند یا شاید از آن چیزی یاد بگیرید. پس پیش بروید و اشتباه کنید. هر کاری می توانید بکنید. چون باید به یاد داشته باشید که آنجا جائی است که موفقیت را خواهید یافت”.
  •     اگر می خواهید موفق شوید باید شکست بخورید. هیچ کس با چند شکست کوچک موفق نمی شود. بعد از تنها سه بار شکست خوردن، اولین کسی نخواهید بود که موفق می شود. باید شکست بخورید، شکست، شکست و شکست. شکست راه رسیدن به موفقیت است. آنقدر باید زمین بخورید تا راه رفتن را یاد بگیرید.


3. از خواسته خود استفاده کنید.

  •     وینسنت تی. لمباردی می گوید: “تفاوت بین یک فرد موفق و دیگران عدم توانایی یا کمبود دانش او نیست، بلکه نخواستن اوست”.
  •     آرزو کلمه دیگری برای خواسته است. برای موفق شدن باید بیشتر از هر چیز دیگری آرزوی موفق شدن داشته باشید. افراد موفق قویتر از دیگران و لزوماً باهوشتر نیستند، ولی آرزوی آنها بیشتر است. آنها آرزوی فراوانی برای دیدن تحقق هدفشان دارند. آیا شما هم این آرزوی فراوان را دارید؟ بدون آرزو، انگیزه رسیدن به هدف را نخواهید داشت.


4. شما به اراده و تعهد نیاز دارید.

  •     ماریو آندرتی می گوید: “آرزو کلید انگیزه است، ولی اراده و تعهد است که موجب پیگیری مداوم هدفتان می شود – تعهد به برتری – که شما را قادر می سازد به موفقیتی که به دنبالش هستید برسید”.
  •     آیا اراده دارید؟ فرد مصمم بیشتر از هزاران فرد بی علاقه موفق می شود. آرزو، اراده و تعهد از لحاظ استراتژیک شما را در موقعیت موفقیت قرار می دهند.


5. برتری لازم است.

  •     چارلز کندال آدامز می گوید: “هیچ کس فقط با کاری که از او خواسته می شود به موفقیت بسیار برجسته ای نمی رسد؛ مقدار و برتری چیزهای فراتر از لزوم است که بزرگی تمایز نهایی شما را مشخص می کند”.
  •     آیا خدمات عالی ارائه می دهید؟ برای بهترین شدن، باید بهترین خدمات را ارائه دهید. باید به مشتریانتان چیزی ارائه دهید که نمی توانند آن را از جای دیگری بدست آورند.
  •     کیفیت خدمات شما چگونه است؟ آیا کسی می تواند کار شما را انجام دهد؟ آیا کار شما عالی است؟


6. خیال لازم است

  •     جیمز آلن می گوید: “خیالی که شما در ذهنتان آن را می ستایید، ایده آلی که در صدر قلبتان می نشانید، همان چیزی است که زندگی تان را با آن می سازید و تبدیل به همان می شوید”.
  •     برای موفق شدن، باید به موفقیت فکر کنید. فقط از راه تعمق در موفقیت است که می توانید آرزوی موفق شدن را خلق کنید. باید خیال واضحی از آنچه دوست دارید بدست آورید داشته باشید. این آرزو و خواسته باید شما را از پا درآورد. اگر این آرزو شما را از پا درآورد، بالاخره روزی تحقق خواهد یافت.


7. به سمت موفقیت بروید

  •     ماروا کالینز می گوید: “موفقیت به سمت شما نمی آید شما باید به طرفش بروید”.
  •     موفقیت از آسمان در آغوش شما نمی افتد؛ باید به دنبالش بروید. باید تعقیبش کنید. باید بیشتر از هر چیز دیگری آن را بخواهید. یک فرد تنبل موفق نخواهد شد، فقط کسانی که می خواهند کار کنند، کسانی هستند که می خواهند به سمتش بروند.


جملات انگیزشی رسیدن به هدف

  1-  زندگی شما از لحظه ای تغییر می کندکه تصمیمی تازه و صحیح بگیرید و به آن پایبند باشید
    2- در موقع شکست و ناکامی به جای آنکه برسر بزنیم باید اندیشه کنیم و از شکست خود درس بگیریم
    3- بزرگترین خطری که کیفیت زندگی ما را نابود می کند افکار و باورهای مخرب هستند
   4-  اعتماد به نفس چیزی نیست که در مغازه ها به فروش برسد شما باید اعتماد به نفس را در خود بسازید
    5- تفاوت بین افراد عادی و افراد موفق در چگونگی نگرش آنها به شکست است
    6- شکست فرصتی است برای شروع دوباره با هوشیاری بیشتر
    7- موفقیت نتیجه 1درصد استعداد و 99 درصد پشتکار است
    8- اگر پیشرفت نمی کنی بدان که در حال عقبگرد هستی
    9- اگر میخواهی قوی باشی نقاط ضعفت را بشناس
    10- تجربه بهترین آموزگار است هرچند که حق التدریسش گران باشد
    11- برای پرش های بلند گاهی نیاز است چند گامی به عقب برگردیم
    12- انسانی که اراده اش را از دست نداده باشد حتی تسلیم مرگ هم نمیشود
    13- کسی که شهامت قبول خطر را نداشته باشد در زندگی به مقصود نخواهد رسید
    14- کسی که به علم خود عمل نکند مانند بیماری است که دارو دارد ولی از آن استفاده نمی کند
    15- آینده از آن کسانی است که به استقبالش می روند
    16- بزرگترین ریسک، ریسک نکردن است!
    17- در این دنیا که به سرعت تغییر می کند، تنها استراتژی که شکست را تضمین می کند، ریسک نکردن است “مارک زاکربرگ”
    18- اگر جاده ای پیدا کردید که هیچ مانعی در آن نبود به احتمال زیاد آن جاده به جایی نمی رسد
         “فرانک کلارک”
    19- وقتی که واقعا برایت اهمیتی نداشته باشه که دیگران درموردت چطور فکر می کنند به یک درجه ای از آزادی می رسی که بعدش می توانی به هر موفقیتی دست پیدا  می کنی.
    20- موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود همان هایی هستند که توسط افراد عجول رها شده اند
          “آلبرت انیشتین”
    21- من ترجیح می دهم افسوس بخورم که چرا آن کار را انجام دادم تا اینکه افسوس بخورم کاش آن کار را انجام می دادم!
          “لئو تولستوی”
    22- اگر می‌خواهید خواب‌ هایتان تعبیر شوند، اول باید بیدار شوید. “ج. م. پاور”
    23- آن ها به آرزوهای تو می خندند تا زمانی که بتوانی از آرزوهایت پول درآوری. “جف بیزوس”
    24- اگر کاری که انجام می دهید دیوانه بازی نیست قطعا دارید کار اشتباهی را انجام می دهید “لری پیج”
    25- هیچ وقت برای چیزهایی که می تونی خودت به دست بیاری به کسی التماس نکن!
    26- موفقیت این نیست که هرگز اشتباه نکنیم بلکه یعنی یک اشتباه را دوباره تکرار نکنیم
        “جرج برناد شو”وقتی می خواهید موفقیت خود را ارزیابی کنید
    27- ببینید چه چیزی را از دست داده اید که این را به دست آورده اید


سه رکن ضروری رسیدن به موفقیت در زندگی

  •     برخی از صاحب نظران، مانند«گواین»، معتقدند سه عنصر یا رکن ضروری در درون ما وجود دارد که در هر وضعیتی، تجسم خلاقیت و موفقیت را رقم می‏زنند. این عناصر عبارتند از:


 آرزو

  •     آرزو و خواستن مقدمه باور است و باید از دل و جان باشد. انسانی که آرزوهای معقول دارد، به مرحله آفرینش دست خواهد یافت. منظور از آرزو احساس روشن و نیرومند است نه خواستن از سر اعتیاد و حرص و تملک. گاه، در خصوص بعضی مسائل، از خود بپرسید:«آیا حقیقتاً از صمیم قلب می‏خواهم این هدف محقق شود؟» آرزوها موتور حرکتند. این موتور، موتورهای ذهنی را به تکاپو و توقف‏ها را به تلاطم در می‏آورد. هر چه آرزوها معقول‏تر باشند، درجه تحققشان بالاتر می‏رود.


 باور

  •     ایمان انتظاری مطمئن است؛ هر چه بیش‏تر به هدف برگزیده خود و امکان حصول آن اعتقاد داشته باشید؛ یقین بیشتری احساس خواهید کرد. همواره از خود بپرسید:آیا باور قلبی دارم که این هدف می‏تواند وجود داشته باشد؟ آیا باورم این است که حصول و تحقق آن برای من ممکن است؟ وقتی باورمندی به موفقیت بالا باشد، انسان از مواهب زیر برخوردار می‏گردد:


  1.     الف) نوع نگاهش به زندگی مثبت میشود.
  2.     ب) حرکت، فعالیت و تلاش خود را با برنامه ریزی توأم می‏کند.
  3.     ج) در تکرار شکست‏های جزئی حل نمیشود.
  4.     د) همواره برای توفیقات بیشتر فعالیت می ‏کند.


  •     چنانچه آدمی امیال و آرزوهای خود را مرده تلقی کند و خود را در کل عالم بی ستاره به شمار آورد، به مرحله باور مثبت نمی‏رسد و همواره در باور منفی غوطه‏ ور خواهد شد. برخی از اشخاص فریاد میزنند «من در انتظار بدترین حوادث هستم» یا فریاد می‏زنند و باور دارند که:«باز هم بدترین‏ها در راه است.»

    بدیهی است انسان همان گونه می ‏زید که باور دارد. قبول شکست پیاپی و ایمان به اضمحلال وجود و عدم اندیشه در مراحل موفقیت، آدمی را بی‏ خاصیت می‏کند و انسان در تخریب خود تسلیم می‏شود. این افراد عملاً بدترین و غیر منتظره‏ترین حوادث را به خود می‏خوانند. بنابراین، باید در آغاز اندیشه خود را دگرگون کنند. وقتی فرد عادت کند پیوسته باخت‏ها، شکست‏ها، فقدان‏ها، کینه‏ها، دشمنی‏ها و اتفاقات ناگوار را پیشاپیش خود فراخواند؛ دیگر به سمت موفقیت‏ها و کامیابی‏ ها و خوشبختی‏ ها و برکات جهت نمی ‏یابد. پس کاری کنید تا موفقیت را به مرحله باور برسانید و چیزی بپندارید که شما منتظرش هستید؛ زیرا ایمان فعال، شعور نیمه هوشیار را تخریب می‏کند.
    باورهای مثبت عامل هدایتگر انسان به سمت موفقیت است و انسان موفقیت جو؛ موفقیت ساز می‏شود. گویا دستانی نامرئی به سمت او دراز می‏شوند تا وی را یاری دهند. چنین انسانی، دارای نظم، برنامه ریزی و فرصت‏شناسی می‏شود.
    باورهای منفی نیز به اندازه باورهای مثبت قدرت دارند؛ اما تأثیر منفی می ‏گذارند. گاه یک باور منفی یقینی؛ ترکش‏های خود را در سرتاسر زندگی یک فرد رها می‏سازد. نباید فراموش کرد که باور داشتن به چیزی سبب می‏شود آن چیز تجلی کند.

  •     قانون تدارکات می گوید:

    اولاً، انسان نیاز دارد برنامه‏ های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داشته باشد.
    ثانیاً، انسان باید و حتماً برای روز مبادا تدارکات منطقی و معقول داشته باشد؛ اما اگر شما خود را برای چیزی که از آن می‏ترسید یا به آن احتیاج ندارید، آماده کنید، همان را به سوی خود جذب خواهید کرد. حضرت داوود می‏فرماید:«معمولاً از آنچه می‏ترسیم بر سرمان خواهد آمد.»
    ما عموماً در اطرافمان می ‏شنویم:«من باید پولی برای هنگام بیماری کنار بگذارم.» بدین ترتیب، به طور مُصمم فرد، بیماری خود را تدارک می‏بیند. گروهی می ‏گویند:«من برای روزهای سخت پولی کنار می‏گذارم.» این افراد درباره روزهای سخت و بی‏چیزی به مرحله باور و شاید یقین رسیده‏اند و به طور حتم روزهای سخت خواهند داشت؛ چون منتظر لحظه ای بسیار ناگوارند. البته انبارهای غله هر فرد باید پر باشد و از حساب مالی مطمئن و ارزشمندی بهره ببرد؛ ولی باید آگاه بود و درست پیش رفت. موفقیت‏هایی که به خاطر ترس، آرزو شود، نوعی شکست پنهان یا ترس وحشتناک از شکست بزرگ است. موفقیت را به خاطر توفیق و برای اعتماد به نفس و به خاطر باورمندی خویش آرزو کنید. نیچه می‏گوید:«انسان چگونه‏ای است که می‏تواند با هر چرایی بسازد. به شرطی که باور داشته باشد.»

پذیرش

  •     آدمی باید مشتاق پذیرفتن و داشتن چیزی باشد که جویای آن است. گاه بی‏آن که هدفی را بخواهیم، دنبال می‏کنیم؛ تنها به این دلیل که از فرایند دنبال کردن یک امر یا رویداد لذت می‏بریم. همواره باید از خود پرسید:«آیا به راستی می‏خواهم این را به طور کامل داشته باشم؟»

    مجموع سه رکن آرزو، باور و پذیرش را نیت می ‏نامیم. باید به خاطر سپرد:
    الف) هر گاه نیت فرد برای آفریدن چیزی کامل شود، مرزهای موجود را در هم می ‏شکند.
    ب) هر گاه فرد سراپا طلب و آرزو باشد و اعتقاد کامل داشته باشد، برای انجام هر کاری توانایی دارد. به قول دکتر شریعتی وقتی عشق فرمان می دهد، محال سر تسلیم فرود می ‏آورد.
    ج) هر گاه کاملاً مشتاق و باورمند به سمت کاری حرکت کردید، آن را انجام شده تلقی کنید. در روایات داریم:«الاعمال بالنیات؛ کارها با نیت‏ها تحقق می ‏یابند.»
    د) هر گاه نیت شما روشن‏تر و نیرومندتر باشد، تجسّم خلاّق شما سریع‏تر و آسان‏تر به ثمر خواهد رسید.

نتیجه گیری :

برای رسیدن به موفقیت باید به خود باور داشته بشید و تمام عادت های بدی که ار کودکی داشتید که با مسیر موفقیت هیچ سنخیتی ندارد را ترک کنید و تمامی نکات را با دقت اجرا کنید در این صورت شما به موفقیت خواهید رسید سعی کنید تمامی اهداف خود را عملی کنید با ارزوی موفقیت برای تمامی افرادی که در مسیر این امر مهم در زندگی خود هستند



منبع: خانم اجازه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد